Gran Canaria, mitt andra hem!

CHACHOS!
Har inte bloggat på ett tag nu för att jag har nämligen varit på Gran Canaria en vecka. Så underbart! Kändes bara som att det var välidgtt kort tid, brukar vara där 3-4 veckor så den här gången kändes det kooort. Men jag njöt av tiden där, bodyboardade och solade. Varje gång vi åker lyckas vi vara där när "la calima" kommer, vilket är galet varma vindar som kommer från afrika. Det är galet varmt när dom kommer. Men som tur var, varade vindarna bara en och en halv dag. Till skillnad från förra året näer det höll en vecka! Och visst, man ska inte klaga på värmen, men hur mysigt är det när klockan är nio och det är 40 grader? haha inte mysigt när man ska sova!! Och vet ni vad jag såg två gånger? stjärnfall! Det var jätte vackert! En sak som också hände när vi var där (jag såg det dock inte för det var för ljust där vi bodde) stjärnregn! Där våra vänner på Gran Canaria bor är det jätte mörkt på natten så dom hade sett det. Hade vart häftigt att få se det. Menmen!
Just nu känner jag mig deppig, vill inte vara här i Sverige, skulle mycket hellre vara kvar på GC. Eller, jag skulle vilja flytta dit! Fatta vad najs att efter skolan kunna gå hem , ta bodyboarden och gå till stranden? SÅ HÄRLIGT! Avis på dom där nere, dom har sommarlov till mitten på september! Jaja, skriver/lägger upp bilder senare så att det här inlägget inte blir längre än vad det redan är!
CHAU!
Patalavaca, på hotellet där bak bodde jag (:
GRAN CANARIA, TE AMO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0