DALECARLIA!

Har haft fullt upp de senaste dagarna så har inte kunnat skriva..

Igår var det Dalecarlia invigning. Jag höll invigningstalet på spanska inför ca 280 lag + publik. Så det var alltså sjukt mycket folk och jag var jätte nervös! Men det gick bra! Fick beröm av de spansktalande lagen sen efter :)
Haha det var lite kul, när jag började prata i micen så var det någon i ett av alla lag som ropade GUAPAAA! Det betydet alltså snygging på spanska! ^^

Efter invigningen åkte jag till skolan där Argentina bor.
Hjälpe de med att försöka fixa nya madrasser eftersom många hade gått sönder och många fattades.
Så medan 2 styckan åkte runt och letade efter madrasser i 4 timmar var jag kvar på skolan med en annan tjej som tar hand om sydafrikanska laget som ocksp bor där.
Vi snackade lite med killarna från argentina, spelade kort och körde kronan medan en ett par killar satt och tittade på.
Nu ska jag börja göra iordning mig. Fick sovmorgon idag. Började egentligen klockan 7 så det är skönt! Så om en stund blir jag skjutsad till skolan igen. Kommer antagligen åka förbi skolan där mexico bor för att titta till dom. Är ju lagvärd till både Argentina (65 killar) och Mexico (69 killar och tjejer)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0